Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, July 13, 2014

IFTAR DI LUAR edisi Arabian Delight

Entry kali ni saja asma nak kongsikan satu tempat makan menarik yang asma kunjungi untuk berbuka puasa last week. Kegemaran buat masa sekarang ni tentulah makanan Arab. Sebab satu hidangan tu memang dah boleh tersandar kekenyangan. Dalam banyak-banyak tempat makanan Arab yang asma dah pi area Alor Setar ni ada dua yang the best lah. Hari ni asma kongsikan yang second best boleh? Sebab yang paling best tu asma selalu pergi cuma belum terniat nak ambil gambar lak. Asyik terlupa nak buat capture sebab tak sabar nak merasa hidangan tu lazat sangat. hehe...yok yok ooo je kan. 

Okey lah itu asma akan share di enrty yang kan datang. Yang second best ni pun best jugak. Rasanya ramai yang dah pernah pergi dan tahu lokasi restoran ni. Nama restoran ni adalah Puji Arabian Delight. Seberang jalan je dengan Masjid Al Bukhari, giant tu. Betul-betul sebelah Sekolah Sultanah Asma. Perasan kan ada bangunan baru kat situ. Jangan tersalah masuk kedai pulak sebab selang 2 buah pintu je ada satu restoran makanan Lubnan. So untuk memudah kan korang semua cari asma sharekan pic ni.


Ha atas tu siap ada fitness center lagi. Lepas raya ni kalau nak pi makan boleh terus pi gym kasi bakar balik lemak-lemak tu. hehehe.... Dah macam one stop center pulak kan. hehe...
Berapa bintang nak bagi ek untuk makan di restoran ni? Urm bagi asma 4 bintang boleh kot. Sebab setakat sekarang yang 5 bintang dah ada yang bertakhta di hati. Dari segi portion nasi dan ayam tu asma tak berapa nak gemar sangat sebabnya ayam tu quarter untuk size plate biasa tapi kecik sangat. Hidangan kambing dia memang puas hati cukup portion dia dengan nasi tu. 




Yang bestnya kat restoran ni cara tauke dia tu entertain customer. Sebelum masuk waktu berbuka tu siap ajak ramai-ramai berzikir dulu. Once masuk waktu dia yang bacakan doa makan dan jemput semua customer untuk berbuka. Kebetulan hari tu ada minuman free tau. Sedap masam-masam manis tapi nak sebut air apa tak tau. Warna macam anggur tapi bukan, ada tambahan hirisan lemon dalam tu. Memang best. Chef dia pulak memang import dari luar. Hurm itu je kot yang asma nak kongsikan hari ni. Nanti jumpa di lain entry untuk asma storykan restoran makanan arab yang no. 1 tu ye. Ini hanya pandangan peribadi asma. Lain orang lain citarasanya.....


KAMI SUKA MAKAN ;-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...