Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, December 31, 2014

PSORIASIS TIADA UBAT...?

 pix_middle

Psoriasis adalah penyakit kulit disebabkan proses penggantian kulit berlaku terlalu cepat, iaitu dalam masa tiga atau empat hari, berbanding individu normal yang mengambil masa lebih kurang 30 hari.

Psoriasis ialah penyakit yang tidak boleh sembuh tetapi rawatan jangka panjang mampu mengawal penyakit ini. Adakala ia wujud dan sebaliknya. Ia berlaku disebabkan faktor keturunan, misalnya jika ibu bapa menghidap penyakit sama, kebarangkalian anak mendapat penyakit itu mencecah 70 peratus.


Kepala, siku, lutut, tubuh badan dan muka pula antara bahagian yang sering diserang psoriasis, malah dianggarkan 30 peratus penyebab kepada penyakit sendi.
Punca sebenar psoriasis masih tidak diketahui hingga kini, tetapi ia dipercayai mempunyai komponen genetik tinggi. Antara faktor lain menjadi penyebab psoriasis bertambah buruk ialah tekanan, berhenti mengambil kortikosteroid, pengambilan alkohol yang berlebihan, merokok, jangkitan, kecederaan kulit dan tindak balas terhadap bahan kimia atau ubat-ubatan tertentu.
 

Tahap jangkitan psoriasis bermula daripada tompok kecil pada satu bahagian hinggalah ke seluruh permukaan badan. Psoriasis menyebabkan tompok bersisik dikenali sebagai plak psoriatik dan ia adalah bahagian keradangan dengan pengeluaran kulit berlebihan.
Seterusnya, kulit menjadi tebal dan keras di kawasan radang ini serta mengakibatkan sel mati berwarna perak. Ia sering didapati di siku, lutut, tetapi juga boleh dijangkiti di mana-mana bahagian badan termasuk kulit kepala, punggung, tapak kaki dan kemaluan.

Sesiapa saja tanpa mengenal jantina dan umur boleh diserang penyakit ini. Begitupun, kebiasaannya ia berlaku buat pertama kalinya pada peringkat umur antara 15 hingga 25 tahun. Luka radang pula boleh menimbulkan rasa pedih, gatal dan menyebabkan bahagian berkenaan kelihatan hodoh. Malah, psoriasis menggugat fizikal dan emosi pesakit. Apabila ia berlaku, kulit menjadi merah, tebal (akibat berlebihan sel), keras dan menggelupas sebelum tanggal sebagai kepingan nipis berwarna putih keperangan.

Ia juga menyebabkan kulit menjadi gatal dan membuatkan pesakit sering menggaru hingga berdarah. Gejala ini juga bergantung kepada tahap dan bahagian yang diserang psoriasis. Pesakit juga mungkin mengalami ketidakselesaan dan kecacatan fizikal yang kecil atau besar. Kegatalan dan kesakitan boleh mengganggu fungsi asas seperti penjagaan diri, berjalan dan tidur.

Pesakit psorisis juga alah kepada cahaya matahari. Jika terdedahkan, kulit akan menjadi merah jambu seperti warna ikan salmon manakala plak yang timbul pada bahagian tangan dan kaki juga mungkin menyebabkan pergerakan individu terbatas, terutama dalam bersukan, malah aktiviti riadah.

BETULKAH PSORIASIS TIADA UBAT???

 thumbnail

JANGAN RISAU SETIAP PENYAKIT ADA UBATNYA...
Kita ikhtiar dengan SHAKLEE insyaallah ramai yang mencuba set psoriasis ini mendapati penyaki ini makin beransur pulih. Ramai jugak yang sudah repeat pembelian kerana berpuas hati dengan kesan positifnya.
Bagi anda di luar sana yang masih tercari-cari penawar untuk penyakit ini boleh dapatkan set shaklee ini dari asma. Semoga ikhtiar kita ini dapat menyembuhkan penyakit anda insyaallah....
  

NUTRIFERON 
Sebagai immune booster ( ambil setiap hari )

B. COMPLEX
Mengawal stress kerana tompokan psoriasis akan lebih cepat merebak jika stress.

GLA COMPLEX
Menstabilkan hormon dalam badan
 
SR VITA C PLUS
memberi kelembapan pada kulit supaya tidak mudah mengelupas

 
COLLAGEN POWDER
Melembapkan dan menolong sel-sel semakin baik
 
ESP
Protein untuk pembentukan sel kulit baru
 
VITA E COMPLEX
Melicin dan merawat kulit yang bermasalah dan rosak. Ia juga untuk mengelakkan luka dari dijangkiti bakteria dan memudarkan parut.
 
HERBAL BLEND
krim untuk melembapkan kulit dan memudarkan parut.
 
 
 
TESTIMONI BERJAYA DENGAN SET PSORIASIS SHAKLEE



 








==============================================================




Nak jana pendapatan tambahan? Nak bonus tiap2 bulan? Jom join Shaklee...




Untuk Sebarang Order/Pertanyaan:
pm/sms/whatsapp : 017-4746975 (asma)
Page : https://www.facebook.com/Amaryllishoppe
 
              https://www.facebook.com/asma.ailee
Blog : http://asmarrlurv.blogspot.com/
 


COD AREA ALOR SETAR & JITRA (Jimat Pos...yeay...!!!)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...