Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tuesday, June 11, 2013

SAKIT JANTUNG...Mencegah Lebih Baik Dari Mengubati


 

Penyakit jantung koronari tersenarai sebagai penyakit pembunuh nombor satu di dunia, dan dianggap 'musuh nombor satu' dalam kehidupan yang paling ditakuti. Menduduki tempat teratas, penyakit jantung bukan lagi menjadi pembunuh misteri. Paras kolesterol yang tinggi, diabetes, hipertensi, kegemukan, merokok, kurang melakukan senaman, faktor jantina, dan proses penuaan adalah antara faktor penyumbang kepada penyakit ini.
Justeru, isu-isu yang dikaitkan dengan penyakit ini lebih banyak berkisar kepada aspek pencegahan yang merangkumi gaya hidup sihat, pemakanan seimbang, senaman dan sebagainya. Namun, statistik kematian mengenai penyakit jantung tetap mencatatkan peningkatan yang membimbangkan.

Gejala

Sakit dada atau dikenali sebagai angina pektoris. Sakit ini dialami pada bahagian tengah dada atau sebelah kiri dada. Kesakitan ini dialami dengan:

a. Seolah-olah ada cengkaman yang kuat pada dada
b. Berat pada dada
c. Senak dada
d. Sukar bernafas: sakit ini akan merebak ke leher dan bahagian lengan kiri. Ia selalu berlaku semasa aktiviti fizikal atau tekanan emosi. Tekanan emosi atau sebarang aktiviti boleh menyumbangkan masalah ini.
Sakit dada ini terbahagi kepada dua peringkat iaitu:

  1. Stabil: mengalami sakit dada apabila melakukan aktiviti.
  2. Tidak stabil: mengalami sakit dada yang berulang-ulang dan berpanjangan. Sakit ini dialami sekalipun dengan melakukan aktiviti yang ringan atau semasa rehat.
Bagaimanapun, sesetengah pesakit diabetes atau warga tua tidak mengalami gejala ini. Sebaliknya, mereka mungkin mengalami:

a. Berpeluh-peluh
b. Rasa lemah badan
c. Sakit pada hulu hati
d. Pening kepala
e. Pengsan
 
Sebab itulah penyakit jantung ni dipanggil sebagai penyakit orang kaya...tudiaaaaa kos rawatan yg perlu kita sedia untuk rawatan jantung. Memang luruh jantung tgk kan?

So, apa kata kita cegah dulu sebelum terkena...
Bagi mereka yang mempunyai masalah jantung ataupun tahap kolestrol tinggi boleh mencuba program kesihatan Shaklee "Love Your Heart Programme";

  • Omega Guard
  • Garlic
  • Vitamin E
  • Lecithin
  • Energizing Soy Protein


Jika anda mempunyai masalah kewangan bolehlah mencuba dahulu salah satu suplemen di atas, sekurang-kurangnya kita berusaha utk mendapatkan kesihatan yang baik kan? Ingatlah...Mencegah adalah lebih baik dari mengubati.

Untuk Sebarang Order/Pertanyaan:
pm/sms/whatsapp : 017-4746975 (asma)
Page : https://www.facebook.com/Amaryllishoppe

https://www.facebook.com/asma.ailee
Blog : http://asmarrlurv.blogspot.com/






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...